neděle 29. listopadu 2015

Pistáciové cukroví: 1. adventní neděle


První adventní svíčka je zapálená a já jsem se rozhodla, že ty čtyři neděle, které nám do Vánoc zbývají, se s vámi podělím o nějaký recept na dobré cukroví. Začínám něčím méně tradičním - každý by nejspíš čekal perníčky nebo zázvorky, popřípadě i jakési linecké. Mě ale oslovil tenhle recept. Nejen, že chutná, ale i moc hezky vypadá. Je poněkud časově (i finančně) náročnější, ale výsledek stojí za to a určitě se bude na vašem štědrovečerním stole krásně vyjímat :-)

Těsto:
132g hladké mouky
30g mletých nesolených pistácií
50g cukr krupice
2 vanilinové cukry
špetka soli
kůra z jednoho citronu
1 žloutek
100g másla/Hery

Poleva:
150g cukr moučka
1 lžíce šťávy z citronu
1 lžíce horkého mléka
půl lžičky pistáciové pasty
(kdo nemá možnost koupit pistáciovou pastu, tak místo ní obarvěte směs trochou zeleného potravinářského barviva a přidejte pár kapek mandlového aroma)

+ hrst na drobno nakrájených nesolených pistácií na ozdobu

Postup je celkem jednoduchý. Ingredience na těsto smícháme všechny najednou, pěkně prohněteme - já to dělám ručně - zabalíme do sáčku a necháme hodinu uležet v ledničce.

Poté vyválíme válečkem a vykrajujeme tvary. Pokud se těsto lepí, podsypáváme moukou. Vyložíme na pečící papír a upečeme v troubě na 160°C dozlatova. Necháme vychladnout.

Smícháme cukr s citronem, v horkém mléce rozpustíme pistáciovou pastu. Přidáme k cukru a metličkou mícháme, až zmizí hrudky. A teď to nejzdlouhavější: každý lísteček (popřípadě ten tvar, který jste zvolili) potřeme trochou cukrové polevy. Dala jsem si záležet, aby byla poleva pěkně do krajů, vypadá to hezky.
Ihned po nanesení polevy posypeme každý lísteček trochou na drobno nasekaných pistácií a necháme zaschnout.

Cukroví potřebuje trošku odležet, neb těsto je po upečení dost suché. Dejte si ale pozor, aby nezvlhla poleva, to by taky mohla celá paráda vzít za své. 
Já mám uskladněno v papírové krabici ve spižírně. Tak ahoj zase za týden!







Žádné komentáře:

Okomentovat