sobota 21. listopadu 2015

Koláč Clafoutis s jahodami





























Tenhle recept jsem našla v jedné staré kuchařce a už dlouho jsem se na tenhle typ koláče těšila. V knížce ho dělali s borůvkami, doporučují i třešně. Já jsem udělala koláče dva - borůvkový a jahodový a jelikož ten s jahůdkama vypadá lépe, nafotila jsem ho. Bohužel nemám velkou formu na koláčce, stejně dobře ale posloužil dortový ráfek, velikost 21 cm akorát vyjde na uvedené suroviny. Určitě si ho nenechte ujít, recept není těžký, ale chce to poněkud více času.

Těsto:
107g hladké mouky
1/4 lžičky soli
1 lžička cukr moučka
60g změklého másla
1 menší vejce

Náplň:
3 vejce
100g cukr moučka
75g zakysané smetany
225ml mléka
pár kapek vanilkového aroma 
jahody

V míse promíchejte mouku, cukr a sůl. Máslo nakrájejte na drobno s ručně zapracujeme do mouky, až vzniknou hrudky. V šálku rozšlehejte vejce a přidejte do směsi. až těsto drží pohromadě. Je-li potřeba, přidejte trochu vody. Utvořte kouli, dejte do sáčku a uložte na hodinu do chladničky. 

Na pracovní desce poprášené moukou vyválejte z těsta válečkém plát větší o 2,5 cm po celém obvodu, než je forma na koláč. Těsto opatrně přeneste a rovnoměrně rozložte do formy. Těsto hustě propíchejte, aby se nevyboulilo. 


Troubu předehřejte na 220°C. Podklad pokryjte alobalem a nasypejte na něj vrstvu suchých fazolí. 


Podklad pečte 20 minut. Sundejte alobal a fazole, těsto znovu propíchejte. Pečte ještě 3-4 minuty. 

Příprava náplně: Ve velké míse šlehejte elektrickým šlehačem vejce a cukr, až je směs velmi hustá. Postupně přidávejte mléko, zakysanou smetanu a vanilkové aroma a šlehejte, až se vše promísí. Do teplého podkladu koláče dejte jahody a pomalu zalejte vaječnou směsí. 
Pečte v troubě 30 - 35 minut, až náplň ztuhne a těsto má zlatohnědou barvu. Po dvaceti minutách přikryjte koláč alobalem, aby se nespálil.
Koláč nechte ve formě vychladnout. 

První, který jsem dělala - borůvkový - je moc dobrý. Jahodový dostane nejspíš kolegyně. Jak už jsem psala, náročné to je akorát na čas :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat